מכונות לסגירת קרטונים

מכונות לסגירת קרטונים משמשות לסגירת קופסאות קרטון RSC (עם ארבעה פלפים עליונים ותחתונים). הסגירה על פי רוב מתבצעת על ידי סרט דביק ברוחב 2 או 3 אינטש' (כ 50 או 75 מ"מ). באפליקציות מסוימות ניתן להשתמש עם מערכת הדבקה בדבק ניתן (דבק חם).

במכונות הסגירה בסרט דבק, פועלים שני ראשי הדבקה, עליון ותחתון. בצורת עבודה נכונה סגירת הקרטון מתבצעת בחלק העליון ובחלק התחתון במקביל. דבר זה מיעל את העבודה וחוסך זמן הכנת קרטונים מראש וכמובן את המקום שהם תופסים כאשר הם פתוחים וממוקמים בערמות מוכנים לשימוש. עם זאת, במכונות אלו ניתן לעבוד כאשר ראש ההדבקה התחתון לא בשימוש ולמכונה מוכנסים קרטונים מלאים שנדרש לסגור אותם בחלקם העליון בלבד.

קרטונים ממוחזרים, קרטון בעובי דק מידי, באיכות ייצור בינונים את נמוכה, משקל מוצרים גבוה, הכנסה לקירור וכדומה מחייבת את התאמת המכונה, צורת ההנעה של הקרטון וכמובן בחירת סרט דבק מתאים.

מכונה שמכוונת ופועלת נכון, תניח את סרט הדבק באמצע הקרטון בצורה מדויקת, כך ששני הפלפים יודבקו באופן שווה. דבר זה תורם משמעותית לחוזק הסגירה. כאשר סרט דבק מונח ידנית (עם דיספנסר או ללא) איכות הסגירה תהיה פחות טובה בצורה משמעותית כמו גם הנראות – קרטון שנסגר ידנית לא נראה טוב ואילו קרטון שנסגר אפילו על ידי מכונה בסיסית יהיה זהה למוצר שיצא מקו ייצור אוטומטי מלא.

עבודה עם מכונה לסגירת קרטונים מייעלת את העבודה בכך שחוסכת בידיים עובדות, משפרת את נראות הקרטון ומוזילה עלויות אריזה באופן כללי.

לצד מכונות סגירת הקרטון הסטנדרטיות יש אפשרויות נוספות של סגירת פינות (Edges), סגירה עם קיפול אוטומטי של הפלפים ועוד.

 

מכונות הקמת קרטונים

מכונות הקמה משמשות לבניית הקרטון ממצב שטוח (פחוס) והכנתו להמשך התהליך. בקרטון RSC (עם ארבעה פלפים עליונים ותחתונים), הסגירה על פי רוב מתבצעת על ידי סרט דביק ברוחב 2 או 3 אינטש' (כ 50 או 75 מ"מ). באפליקציות מסוימות ניתן להשתמש עם מערכת הדבקה בדבק ניתן (דבק חם).

במכונות חצי אוטומטיות הקרטון מונח בתוך המכונה על ידי המפעיל. המכונה, בעזרת חיישנים "מרגישה" את הקרון ומקפלת את הפלפים התחתונים באופן שהקרטון מוכן למילוי. את הקרטון ניתן למלא באותה נקודה או לפלוט אותו להמשך תהליך כאשר חלקו התחתון כבר עבר תהליך הדבקה. לאחר המילוי, לחיצה על כפתור או דוושה שולחת את הקרטון למכונת הסגירה שמחוברת ומתבצעת הדבקת הקרטון בחלקו העליון והתחתון במקביל. (ראה ערך מכונות לסגירת קרטונים).

במכונות אוטומטיות, מניחים חבילת קרטונים או כמה חבילות במחסנית המכונה וחותכים את סרטי הקשירה. המכונה מושכת קרטון אחרי קרטון, פותחת אותם למצב של 90 מעלות, מקפלת את הפלפים התחתונים ומדביקה את חלקו התחתון. לאחר הקמת הקרטון לרוב הוא יפלט להמשך הקו לצורך מילוי. לעיתים מסוימות, הזנת המוצרים לתוך הקרטון מתבצעת כחלק מהמכונה הזאת וכן הסגירה – תהליך אוטומטי מלא.

מכונת הקמה או הקמה ומילוי משפרת את זמן העבודה וחוסכת בידיים עובדות וע"י מוזילה תהליכי אריזה

סגירת נגישות