מכונות עטיפה וכיווץ בחום (שרינק)

מה זאת אומרת עטיפה בשרינק?

עטיפה בשרינק היא עטיפה שמיישמת חום בתהליך האריזה. החום גורם לכיווץ היריעה והיצמדותה היחסית למוצר.

עטיפה בשרינק למוצרים (קטנים ובינוניים)הוא תהליך שבשלב הראשון המוצר נעטף בשרוול או במעטפת יריעה פולימרית (רפויה/מונחת) ובשלב השני המוצר עובר לתנור חימום שמכווץ את המעטפת. העטיפה שמתקבלת חלקה והדוקה. תהליך החימום לא פוגם במוצר היות ומשך זמן השהות בתנור קטן ואת מרבית החום סופגת היריעה (שגם מתכווצת כתוצאה מכך).

עטיפה בשרינק נחשבת לפתרון טוב לעומת פתרונות אלטרנטיביים אחרים.

היא מספקת עטיפה חזקה והדוקה סביב המוצר, דבר שלא פוגע בגודל המוצר ובנראות שלו.

מכונות שרינק נחלקות בין מוצרים שיעטפו בפוליאתילן (PE) וכאלה שיעטפו בפוליאוליפין (POF). על פי רוב אופן הפעולה של מכונות שעוטפות בפוליאתילן או פוליאוליפין יהיה שונה לחלוטין. קביעת סוג המכונה הנדרשת יעשה בהתאם למשקל המוצרים והדרישה לחוזק העטיפה וכן אופן ההובלה שלהם וכדומה.
במכונות חצי אוטומטיות אדם יהיה מעורב באופן יותר משמעותי בתהליך העבודה וההספק יהיה לפי יכולת העובד כנגד מחזור הפעולה של המכונה. במכונות אוטומטית תתבצע כמות גדולה יותר של עבודה עם פחות או הרבה פחות כוח אדם. במכונות שרינק אוטומטיות ניתן לשלב סדרן שמתחבר לקו הייצור בכדי ליצור  מארז כגון שישיות מים, פחיות שימורים, שקיות קמח, או מכלים שמלאים במזון כל שבו וכיוצא בזה.

מעבר לזאת, קיימת מכונת שרינק למשטחים – עטיפת המשטח כולו עם יריעת/שקית מתכווצת בחום (שרינק). קיימות מכונות לקווים אוטומטיים וישנן גם מכונות מסוג במה מסתובבת שמבצעות כיווץ בחום והן מיועדת לקצב עבודה נמוך יותר. עלותה של מכונה חצי אוטומטית שונה משמעותית ממכונה אוטומטית ולכן גם חשוב להתאים את המכונה לנתונים הקיימים.

עלות האריזה בשרינק למוצרים קטנים נחשבת לזולה יחסית ועל פי רוב היא מספקת מוצר ברמת נראות וסגירה טובות. עלות האריזה בשרינק למשטחים יקרה יותר מאלטרנטיבת העטיפה בסטרץ'.

סגירת נגישות